Nenäpäivän tempaus huvitti ja hyödytti

11.11.2013  |  Kirjoittaja: Sari Köykkä

Perjantaina 8.11.2013 vietettiin kansallista Nenäpäivää ja Uniresta oli ensimmäistä kertaa mukana kampanjassa. Varoja hyväntekeväisyyteen kerättiin myymällä Nenäpäivä-munkkeja, joiden tuotosta osa lahjoitetaan Nenäpäivä-keräykseen. Perjantai-aamuna Satu ja Henna jalkautuivat munkinmyyntivaununsa kanssa yliopiston käytäville ja tietysti asianmukaisesti punaisiin neniin sonnustautuneena. Nenäpäivän munkkeja oli saataville koko perjantain ajan myös kaikissa Unirestan kahviloissa.

Punaisten nenien ilmestyminen yliopiston käytäville aiheutti ohikulkijoissa hyväntahtoista hilpeyttä ja kauppakin kävi. Satu ja Henna osoittautuivat melkoisiksi myyntitykeiksi ainakin siinä suhteessa, että heiltä ei puuttunut ideoita siitä, kenelle tai minne vietäväksi kukin voisi munkkeja ostaa. Punainen nenä sai äänen kuulostamaan siltä, kuin olisi pitänyt nenästä kiinni, joten koko tilanne kokonaisuudessaan oli hymyn nostattava. 

Nenäpäivän idea on lähtöisin Iso-Britanniasta ja kampanjan päätavoitteena on edistää ihmisarvoisen elämän toteutumista kehittyvissä maissa. Varainkeruu toteutetaan viihteen ja huumorin keinoin, hyvän asian puolesta hullutellen. Lahjoitetut varat kohdennetaan avun tarvitsijoille kuuden järjestön kautta, mukana ovat mm. Unicef, Kirkon Ulkomaanapu ja Fida.

Mielestäni osallistuminen Nenäpäivään oli ehdottoman hauska, hieno ja kannatettava idea. Ei muuta kuin ideoimaan ensi vuoden tempauksia!

Kommentointi

Nimi: *
Otsikko:
Kommentti: *
 

Ravintola-agentti

Ravintola-agentti tutkii suurennuslasin kanssa kaikkea, mikä liittyy Unirestaan ja sen asiakkaisiin.